Paljon oon jo järjestelly kaikkia harjotteluun liittyviä asioita, mutta vielä on paljon tekemättäkin! Rokotus asiat alkaa olla nyt kunnossa, vielä pitäis toinen Japanin aivotulehdusrokote ottaa 20.1.

Apurahahakemukset oon lähettäny kouluun ja Kelaan. Kelalta ei oo tullu vielä mitään vastausta (ulkomaan asumislisä hakemuksesta), vaikka oon sen yli kuukausi sitten lähettäny. Pitää varmaan pian alkaa soitteleen sinne ja kysymään onko ne ees saanu koko hakemusta?

Oon hankkinu kaikkia tarvittavia ”virallisia” papereita, mm. opiskelutodistuksen koulusta, kansainvälisen rokotuskortin, ISIC-opiskelijakortin (lentolippua varten), työharjottelupapereita ym.. Oon hankkinu Tehyltä vakuutuksen (työharjottelua varten), ja matkavakuutus pitää vielä käydä ostamassa. Niin ja sit pitää vielä hankkia viisumi. Mut ennenku viisumia pystyy hakea, pitää saada sieltä DSI:stä virallinen ”kutsukirje”, joka pitää liittää viisumihakemukseen.

Sit pitää käydä ottamassa passikuvia, varata junalippu Helsinkiin, ja perua jotain lehtitilauksia (seiska, cosmopolitan), ja ottaa isännöitsijään yhteyttä että saan vähentää yhtiövastikkeesta mun 3kk vesimaksut… Ja pitää alkaa tekemään listaa tavaroista mitä pitää ostaa/ pakata. Työvaatteet oon jo hankkinu, mut jotku feikki-crocsit pitäis vielä ostaa työkengiks.