Viime viikon aikana oon hoitanut vakuutusasioita, eli kysellyt matkavakuutuksen hintoja eri paikoista.. En oo koskaan aiemmin ulkomaille lähtiessä ottanu matkavakuutusta, mutta aattelin että kun kerran Intiaan meen kolmeks kuukaudeks täytyy se kyllä ottaa!

No, halvin vaihtoehto on tällä hetkellä se, että otan vuoden matkavakuutuksen. Sillä saa kuitenkin oleskella yhtäjaksoisesti vaan tasan 3kk ulkomailla… Ja mun matka tulee menemään kuitenkin mm. lentojen takia yli ton tasan 3kk. Eli sit joudun ottaa siihen lisäks määräaikaisen matkavakuutuksen niille ylimeneville päiville (mut siitä vakuutuksesta saa kylläkin rahat takas jos tuleekin kotiin ton 3kk aikana).

No, sit kerrottiin että tuo matkavakuutus ei kuitenkaan korvaa mun tavaroita tuolla ulkomailla.. Vaan ne kuuluu kotivakuutuksen piiriin. Ja kun kerta uuden läppärin meinaan sinne ottaa mukaan, en halu turhaan riskeerata. Eli nyt joudun ottaa myös vuoden kotivakuutuksen ton reissun takia (meillähän on jo entuudestaan kotivakuutus eri firmasta, mut se ei kuitenkaan korvaa mun tavaroita reissun aikana kun ei oo mun nimellä otettu alun perin…) No ton vakuutuksen voi sit irtisanoa heti reissun jälkeen ja mun tarvii loppujen lopuks maksaa vaan noista 3kk:sta.

Kaiken tämän hinnaks tulee jotain 133€.. Mutta otetaan nyt kerranki kunnolla niin ei tarvi sit jälkeenpäin katua, vaikkakin meni vähän monimutkaseks :) Ja kannattaa todellakin verrata noita hintoja, oli melkeen satasen eroja eri firmoilla!

Soitin muuten Kelaan siitä asumislisähakemuksesta, ja eihän niillä ollut mitään tietoa mun hakemuksesta! Eli ei muuta kun uus hakemus kehiin :/

Enää 3½ viikkoa lähtöön!!! :)